Organizacja lekcji religii – posiedzenie Rady Prezydenckiej

Na posiedzeniu Rady ds. Rodziny, Edukacji i Wychowania Narodowej Rady Rozwoju  w dn.13.09 dyskutowano o wieloaspektowych konsekwencjach zmian w organizacji lekcji religii w polskich szkołach i przedszkolach.

Spotkanie prowadził prof. dr hab. Andrzej Waśko – Doradca Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Przewodniczący Rady ds. Rodziny, Edukacji i Wychowania Narodowej Rady Rozwoju.

Gośćmi dzisiejszego spotkania Rady byli: bp Wojciech Osial – Przewodniczący Komisji Wychowania Katolickiego Konferencji Episkopatu Polski, Waldemar Jakubowski – Przewodniczący Krajowego Sekretariatu Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność”, Piotr Janowicz – Przewodniczący Stowarzyszenia Katechetów Świeckich, Jerzy Kwaśniewski – Prezes Zarządu Fundacji Instytutu na rzecz Kultury Prawnej Ordo Iuris, a także przedstawiciele „Ruchu Ochrony Szkoły” i Stowarzyszenia „Nauczyciele dla Wolności”.

Zwrócono uwagę, że wprowadzane obecnie przez MEN zmiany w organizacji lekcji religii w szkole trudno rozpatrywać w oderwaniu od aktualnego kierunku reorientacji polskiej oświaty. Podkreślono, że wyraźnie zmienia się w nich wizja absolwenta polskiej szkoły, która coraz mniej dotyka kwestii moralnych. Uczestnicy dyskusji omawiali również konsekwencje dokonywanych modyfikacji dla licznej grupy zawodowej katechetów, która stanęła w obliczu znaczącej redukcji etatów. Wszystkie spośród analizowanych aspektów wprowadzanych przez MEN zmian są zapowiedzią daleko idących przekształceń społecznych. W związku z tym, tak istotne kwestie winny podlegać intensywnej i pogłębionej analizie w aspekcie cywilizacyjnym, prawnym i społecznym.

W późniejszym briefingu dla mediów wzięli udział: Andrzej Waśko – Przewodniczący Rady ds. Rodziny, Edukacji i Wychowania, Antoni Buchała – członek Rady oraz Piotr Janowicz – Przewodniczący Stowarzyszenia Katechetów Świeckich.

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *