Został tydzień na głos w kwestii podstaw programowych w polskiej szkole!
Opiniując projekt rozporządzenia, warto zwrócić uwagę nie tylko na to, co usunięto z podstawy programowej, ale także na to, co do niej dodano.
Oto brzmienie fragmentu zaktualizowanej preambuły:
W celu ograniczenia potencjalnych barier uczenia się nauczyciele stosują w pracy z uczniami założenia uniwersalnego projektowania. Uczniom z niepełnosprawnościami, w tym uczniom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, nauczanie dostosowuje się do ich możliwości psychofizycznych oraz tempa uczenia się, wprowadzając racjonalne usprawnienia [….]
[s.4; Zał. 1. PODSTAWA PROGRAMOWA KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO DLA SZKOŁY PODSTAWOWEJ]
Dlaczego ta zmiana w preambule zmieni polską szkołę? Czym jest PROJEKTOWANIE UNIWERSALNE – o tym w tekście:
https://www.tysol.pl/a121269-projektowanie-uniwersalne-zmieni-polska-szkole-uwaga-na-grozne-zmiany-w-preambule-podstawy-programowej