Minister Edukacji i Nauki zapowiedział odchudzenie podstawy programowej.
Szczegóły będą znane przed rozpoczęciem roku szkolnego 2024/2025, tak więc najbliższy rok kalendarzowy zostanie przeznaczony na opracowanie zmian. W jakim kierunku pójdą – nie wiadomo. Czy nie okażą się metodą na rozmiękczenie wymagań i obniżenie poziomu kształcenia pod hasłami kształtowania kompetencji miękkich i budowania relacji? Czy nie są związane z wprowadzaną nadal edukacją włączającą?
Na zlecenie „Rzeczpospolitej” IBRiS zapytał Polaków, co myślą o proponowanych zmianach. 1/3 badanych była zdecydowanie przeciwna zmianom – co oznacza chęć utrzymania dotychczasowego poziomu kształcenia dzieci, utożsamianego z wymaganiami obecnej podstawy. Przeciwko zmianom było 42 proc. ankietowanych, w tym 29 proc. odpowiedziało, że zdecydowanie nie należy tego robić. Za zmniejszeniem podstawy programowej i ograniczeniem liczby lekcji w tygodniu opowiedziało się 37,6 proc. ankietowanych.
za: https://strefaedukacji.pl/nowa-podstawa-programowa-od-wrzesnia-2023-plan-lekcji-ma-byc-uszczuplony-o-5-godzin-w-ktorych-klasach-z-jakich-tresci/ar/c5-17413039
Wobec wątpliwości co do kierunku zmian ROS zadał kilka pytań Ministrowi P.Czarnkowi w dniu 15.05. oraz zaproponował udział w konsultacjach. Pismo publikujemy poniżej: